Straż Miejska we Włocławku informuje, że w okresie od dnia 15 marca do dnia 15 kwietnia 2025 roku, zgodnie z treścią rozdziału 8 § 23. ust. 1 i 2 Uchwały Nr XX/27/2020 Rady Miasta Włocławek z dnia 3 marca 2020 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Włocławek, zarządcy, administratorzy i właściciele nieruchomości, zobowiązani byli wykonać obowiązkową deratyzację swoich nieruchomości. Przeprowadzone na terenie miasta kontrole przez wyznaczonego strażnika miejskiego wykazały, że właściciele, zarządcy i administratorzy nieruchomości zrealizowali swoje obowiązki. Jak wynika z zebranych informacji, wspólnoty mieszkańców, spółdzielnie mieszkaniowe oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Włocławku przeprowadziły deratyzację za pomocą wyspecjalizowanych firm lub przez pracowników posiadających odpowiednie uprawnienia. Obowiązek przeprowadzenia deratyzacji wynika z zapisów ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi: art. 22.1. Właściciel, posiadacz lub zarządzający nieruchomością są obowiązani utrzymywać ją w należytym stanie higieniczno-sanitarnym w celu zapobiegania zakażeniom i chorobom zakaźnym, w szczególności:2) zwalczać gryzonie, insekty i szkodniki.
Dla przypomnienia informuję, że kolejny termin przeprowadzenia deratyzacji w 2025 roku przypada w okresie od dnia 15 września do dnia 15 października.