W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Straż Miejska we Włocławku zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.
Osoby głuchonieme chcące załatwić sprawy urzędowe w Straży Miejskiej proszone są o zgłoszenie tego faktu, na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie winno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą wybranej metody komunikowania się i może nastąpić:
- w formie pisemnej poprzez złożenie pisma u Dyżurnego Straży Miejskiej lub przesłanie pisma faksem na numer +48 54 414 40 10,
- telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu Dyżurnego Straży Miejskiej: +48 54 414 44 39 lub +48 533 794 986
- w formie e-mailowej na adres: straz.miejska@um.wloclawek.pl,
Pracownik Straży Miejskiej skontaktuje się z osobą głuchoniemą (w sposób, który został przez nią wskazany) celem ustalenia termin realizacji świadczenia.
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Dostępne metody komunikowania się:
- polski język migowy (PJM),
- system językowo migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).